Blog Berita Ringkas

Just another WordPress.com site

>Lelaki Taf Kerap Mimpi Basah?

>
SAYA berumur 28 tahun dan masih belum berkahwin. Saya ada beberapa masalah, ketika tidur saya sering bermimpi melakukan hubungan kelamin sehingga secara tidak sedar mengeluarkan air mani pekat yang terlalu banyak seperti orang yang melakukan onani. Perkara ini berlaku tidak menentu.

Saya juga terasa seperti ada gangguan di bahagian prostat serta urat di bahagian pinggang kiri sampai ke bahu kiri yang membuatkan saya kurang selesa. Bagaimanakah mengatasi masalah ini?

Insan Murung,
Kuala Lumpur

Mimpi basah yang mula muncul ketika lelaki memasuki alam akil baligh akan menjadi lebih ‘regular’ apabila sistem syahwat dan reproduktif lelaki itu menjadi mantap.

Apabila seseorang itu mula mengenali seksualiti dan tidak rasa terharu atau tertekan kepada apa yang berlaku, maka mimpi basah itu akan menjadi kurang dan tiada untuk jangka masa yang panjang dan lebih lagi jika dia sudah mula melakukan aktiviti onani untuk melepaskan perasaan syahwatnya.

Jadi, tidak hairan jika fenomena mimpi basah itu berkekalan sehingga sepanjang hayat selagi lelaki itu sihat dan mempunyai perasaan syahwat yang mudah bergelora dari semasa ke semasa. Anda pula mengalami mimpi basah dan mimpi basah itu berlaku hasil hubungan seksual dengan perempuan dalam mimpi anda.

Jika pernah melakukan hubungan seks, mimpi anda akan bertemakan senario begitu, hanya muka perempuan itu kurang jelas dan mengikut idola anda. Ini pun fenomena mimpi basah dan bukan sesuatu yang tidak normal.

Mengikut bapa psiko analisis, Sigmund Freud, mimpi itu ialah ekspresi perasaan yang terpendam. Jika anda mudah sangat mengalami mimpi bersetubuh, ini bermaksud anda memang berhajatkan untuk intim dengan perempuan tetapi anda pendamkan perasaan itu.

Maka apa yang berlaku ialah minda anda mula memainkan perasaan yang terpendam itu dalam mimpi. Sudah tentu klimaks yang berlaku ketika anda bersetubuh dalam mimpi membuatkan otot anda rasa kurang selesa kerana sebelum klimaks, berlaku otot berkenaan dalam keadaan tegang, padat dan mencengkam.

Jadi, kumpulan otot berkenaan mengalami perubahan ‘fatigue’ atau letih, maka terasa seperti kebas. Salur sperma anda juga akan mengalami tekanan akibat penyaluran air mani dan ketika ejakulasi, tekanan juga boleh berlaku di bahagian tundun dan pinggang.

Semuanya ini akibat tindak balas ejakulasi yang berlaku ketika anda dalam keadaan tidur. Saya cadangkan anda menjaga kesihatan anda dengan mengamalkan gaya hidup sihat. Jangan merokok dan lakukan senaman berkala selain menjaga berat badan anda.

Dengan badan yang sihat dan cergas, sudah tentu tekanan kepada otot ketika anda mengalami mimpi basah akan berkurangan.

Mungkin juga dah sampai masanya untuk anda mencari jodoh, sekurang-kurangnya berinteraksi dengan kawan dan bersosial. Jika anda suka menonton video atau Internet porno atau baca cerita lucah, diharapkan supaya dapat dikurangkan atau hentikan tabiat itu.

Sumber: Harian Metro

Nota Dahi: Korang sume laki-laki yang taf ni pernah tak mimpi basah? Klu jawapan korang tu TAK memang kompom la korang tak cukup umur lagi nak baca entry ni. Klu korang nak tau, aku selalu gak mimpi basah ni…yela klu dah tengah syok-syok mimpi pasal Liyana Jasmay pakai legging tu mak aku pegi simbah air…memang basah la aku tiap pagi. Tu la tido macam kambing gurun isap dadah je. Kahkahkah…

p/s: Kenyataan diatas tiada kaitan dengan kereta kebal milik aku ye!

Gambar ni aku rembat dari bilik kebal pakcik Google. Sampai skang aku masih lagi tak dapat jawapan ape yang mamat ni mimpi sampai basah macam tu? Adakah menang lumba kuda? Adakah dia dapat jumpa Pakmela Anderson? Ataupun dia dapat hadiah Proton Inspira sebab menang Peraduan Kira Duit Syiling? Jom sama-sama kita cari jawapan. Zassss….”

“Klu gini gayanya memang betol-betol basah la mimpi die. Kehkehkeh…”

3 responses to “>Lelaki Taf Kerap Mimpi Basah?

  1. nadia December 26, 2010 at 1:25 pm

    >adeyBlog Berita Ringkas ni dah bukan macam merangkumi berita hiburan dengan Sukan je.dah macam pakar sakit tuan pon ade. :Dbtw, cepat betul update entri. br semalam tgk. dah ade 4-5 entri baru ;0

  2. Tuan-Belog December 26, 2010 at 2:03 pm

    >@nadiahaha…macam-maca ada la ktekan…mmmmm..dh mmg keje blogging je…tu yg cpt update entry tu….

  3. Kamar Cewek January 1, 2011 at 2:08 pm

    >aku sih hanya berfikir yang rasionalis aja, disaat kita menginginkan sesuatu dengan sangat kuatnya, jika kita tau itu tak bagus bagi kita dan agama kita, maka disanalah perjuangan. sama halnya dengan ara meredam syahwat yang patut kita lakoni

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: